Minneord - Leif Gundhus

Postet av Svein Kleverud den 28. Jul 2021

Det var en trist beskjed vi mottok at Leif Gundhus døde 10.juli, 80 år gammel, etter lang tids sykdom. Leif kom tidlig med i friidrettsklubben Hellas og var i alle år en flott representant for klubben. Hans aktive idrettskarriere toppet seg i årene 1959 til 1962 med 8 kretsmesterskap. I klasse junior ble det i 1960 KM-gull på 800m. Samme år tok han 4 KM-gull i bane-stafetter. Seier ble det også i 1962 på 4x100m stafett for seniorer.

Etter at han trappet ned på den aktive karrieren engasjerte han seg administrativt i klubben. Leif tok på seg flere verv og fungerte på en god måte som kasserer, sekretær og nestleder. I årene 1978-79 var Leif leder av klubben.

For det arbeid som Leif har gjordt for IF Hellas ble han i 1978 tildelt klubbens  hederstegn.

Leif stilte alltid opp i “Den Gamle Greker” hvor han hjalp til med de årlige arrangement. Leif hadde et godt humør og vi som var så heldige å ha ham som klubbkammerat husker ham som en positiv gutt.

Våre tanker går til hans nærmeste som har mistet sin kjære livsledsager, far, bror og bestefar.

Vi lyser fred over Leif Gundhus minne.

Fra idrettskamerater i IF Hellas.